štvrtok 7. februára 2013

Pri západe slnka 28


,,Chcem ísť s vami.´´ povedal Harry. ,,Nie, nemôžete. Pán Styles, už som vám to vysvetlil. Potrebujeme mať v záchranke miesto, aby sme jej mohli pomôcť. Takto by ste nám zavadzali.´´ snažil sa Harrymu vysvetliť lekár, ktorý prišiel v privolanej záchranke. ,,Ale...Tak mi aspoň povedzte kam mám prísť. Kam ju to veziete.´´ ,,Do nemocnice svätej Alžbety. Prepáčte, ale už musíme ísť.´´´povedal lekár a zabuchol Harrymu dvere na záchranke rovno pred nosom. Harry ešte chvíľu stál na mieste a hľadel na vzdiaľujúce sa červené svetlá záchranky. Vzduchom sa niesol zvuk sirén. Harry sa zvrtol na päte a bežal ku autu. Nasadol a naštartoval. V aute sa automaticky pustilo rádio. Harry od ľaku nadskočil. Prešla ním vlna hnevu. Zúrivo začal trieskať do palubovky. Rádio niekoľko krát zapišťalo a potom nadobro stíchlo. Harryho pravá ruka nepríjemne bolela, ale on sa na bolesť nedíval. Pedal od plynu prišliapol až ku zemi. Auto zvírilo prach a rozbehlo sa tmou. Harry kŕčovito zvieral volant. Slzy mu bránili vo výhľade na cestu. ,,Ak sa nezabijem teraz, tak potom už nikdy. Ako to mohol niekto urobiť? Ako? To čo za beštiu žuje na tomto svete? Karin, bože môj, Karin. Som hlupák, že som nešiel ja. Prečo som ťa len pustil. Prečo som nešiel za tebou skôr. Je to všetko len a len moja vina. Karin, prosím odpusť mi. Odpusť.´´ Harry prudko strhol volant  a len tak-tak sa vyhol stromu. Ani nevedel ako, že zišiel z cesty. ,,Nie Harry vzchop sa. Musíš pomôcť Karin. Nesmieš ju v tom nechať samu. Musíš nájsť toho, kto jej to spravil a spočítať mu to. Až potom si môžeš umrieť.´´ Harry prechádzal okolo ľudí, ktorí sa zabávali na slávnosti. Niečo vo vnútri mu hovorilo, aby zastavil, aby tam išiel. Nechcel, musil sa predsa ponáhľať za Karin. No jeho druhé ja  stúpilo na brzdu a otvorilo dvere. Vystúpil a kráčal do haly za ostatnými. Veselá hudba, šťastný ľudia. Len on tam vkročil so zaslzenou tvárou a ohňom v očiach. Porozhliadol sa naokolo. Mark si ho všimol a išiel k nemu. Ale Harry ho ignoroval. Svoju pozornosť upriamil na osobu sediacu pri bare. Presne vedel kto to je. Osoba sa k nemu pootočila. Tvár mu zdobili škrabance, monokel pod okom a roztrieštená pera. Harrymu viac netrebalo, nepotreboval ďalšie dôkazy. Prišiel k nemu zozadu, Taylor sa akurát so smiechom otočil. Harry napriahol ruku a z celej sily uštedril Taylorovi jednu ranu. Taylor zletel z barovaj stoličky. Harry prišiel k nemu, schmatol ho za košeľu a postavil na nohy. Taylor nestihol ani zareagovať čo sa vlastne deje a schytal ďalšiu ranu. Preletel miestnosťou a pristál na stole, ktorý nevydržal nápor jeho tela a spolu s ním spadol na zem. Harry prišiel k nemu a začal doňho zúrivo búšiť. Taylorovu tvár zaliala krv, ale ani to Harryho nezastavilo. Pokračoval stále ďalej a ďalej. Ľudia naokolo kričali. Jední od strachu, druhí aby prestali. No Haryy ich ignoroval. Bol rozhodnutý pomstiť to, čo spravil Karin. Od Taylora ho odtrhli až ľudia, ktorí ho chytili, aby ho nezabil. ,,Harry, zbláznil si sa?!´´ Kričal po ňom Mark. ,,Ja? Radšej sa spýtaj jeho, čo spravil tvojej dcére. Zabiť ťa je málo! Skap ty chudák!´´ skríkol a vytrhol sa zvierajúcim sa rukám. Mark ostal ohromene stáť a pozerať sa z jedného chlapca na druhého.Harry to už nevydržal, otočil sa na päte  a išiel do auta. Naštartoval a vyrazil za Karin......

2 komentáre: